spotlar 1spotlar 2spotlar 3

İçecek Etiketleri

İçecekler hayatımızda oldukça büyük bir yere sahiptir. Çünkü insanoğlu doğumundan itibaren sıvı tüketimine başlamak durumundadır. İlk besinin süt olması aslında içeceklerin gerekli ve yararlı olduğunun kanıtıdır. Bu yüzden yüzyıllar boyu içecekler gelişmiş farklı çeşitler üretilmiştir. Üretilen bunca çeşitte ürünlere kendi içerik tanımlanması gerekmekteydi, bunun için içecek etiketlerinin farklı kalite ve her içeceğin yapısına uygun şekilde tasarımlarla gerçekleştirmek etiket sektörünü büyük bir araştırma ve detaya itmiştir.

İçecekler çok çeşitlidir ve bir içeceği birden fazla firma üretmektedir. Rekabetlerini reklamlar eşliğiyle güçlendirir ve piyasada var olduklarını göstermekten kaçınmazlar. Fakat bu kadar çeşit arasında içeriği hemen hemen aynı olan içecekleri etiketlerinin çekiciliği ayırt edici özellik olarak algılamaya iter. Ürünler çok benzer tatta ve görünümdedir ve içecek etiketleri bu ürünleri birbirinden ayırır.

içecek etiketleri

İçecek etiketleri tanıtımını yapmakta olduğu içeceğin ambalajında yerini alırken, ürüne göre renk ve desen arayışına girilir. Örneğin ayranlar ve süt için inekler, yemyeşil bir doğa veya bembeyaz sütün aktığı bir güğüm resmedilir. Yeşil, beyaz ve mavi ağırlıklıdır. Çoğu süt ürününde geçerli olan bu renk ve şekillerin değişik konumda ve sadelikte üretmek hatta farklı tasarımlar ortaya koymak gerekir. İçecek etiketlerinin tasarımını içeceğin bol olduğu sektörde birbirinden çok değişik şekilde tasarlamak neredeyse imkânsızdır. Çünkü üretici güvenoyu içinde ürettikleri ürünün resmini etiketin üzerinde bulunmasını ister.

İçecek etiketlerinin üzerinde ürünün üretildiği yer, firmanın ticari unvanı, telefon numarası, web sitesinin adresi, e-mail bilgileri ile ürünün seri sayı numarası, ürünün yağ, su, enerji, karbonhidrat, şeker vb. bilgiler ile içinde bulunanların yazıldığı bir bölüm yer alır.

Muhafaza ve kullanım şartları mutlaka bulunmak zorundadır. Bu bilgilerden bir kaçı şöyledir: soğuk içiniz, içmeden önce çalkalayınız veya açmadan evvel çalkalayınız, serin yerde muhafaza ediniz vb. çeşitli zorunlu bilgiler içecek etiketleri üzerindedir. Kütle oranı genelde bilgilerin çoğunun olduğu arka bölümde yer alırken kaç litre olduğuna dair bilgi ürünün ön kısmında ve genelde sağ alt köşesinde yer alır.

Plastik veya karton şişeye doldurulan sıvı malzemenin içecek etiketi üzerinde geri dönüşümlü olduğunu gösteren bilgi yer alır. Bunun dışında depozitolu ise depozitolu olduğuna dair yazıda etiket üzerinde bulunmalıdır.

Şişenin dışına kaplanacak olan etiketin içinde gerekli olduğunda firmanın yönetmelikleri ve hakları yazılabilir. Ayrıca promosyon kodları da şişenin iç kısmına bakan etiketin arka kısmında yerini alabilir. Etiketlerin materyali ve renkleri değişmese de firmaların isteklerine reklam kampanyalarına uygun ve promosyonlarına uygun şekilde zaman zaman farklı desen ve şekillerde üretim yapılır.

Üretilen içecek etiketlerinin malzemesi genelde perlize metalize ve perlize metalize OPP denilen malzeme ile basılır. Şeffaf ve kâğıt etikette kullanılanlar arasındadır. Eğer sıvı olan içecek ürünümüz plastik şişe içinde ise etiketinin malzemesi parlak renklerle donatılır ve bu renkler bir süre sonra eskir ve boyası elle dokunulduğunda ya da bir yüzeye temas ettiğinde çıkar. Bunun nedeni plastiğin sağlıksız olan bir malzeme olmasındandır. Tüketici ürünü kullanıp geri dönüşüm kutularına atmalıdır. Saklandığı ya da boş olan plastik şişenin içine başka sıvılar konulduğu takdirde plastikteki zararlı maddeler o sıvıya geçer ve insan sağlığını tehdit eder. Tabi ki tek gerekçe bu da değildir. Malzemenin boyası ısı, su, buz gibi çeşitli sıcaklık derecelerine maruz kalır ve kendini bırakır.

Tüm bu bilgilerden yola çıkarak son olarak içecek etiketlerinin materyalinin kullanılan renk çeşidi ve malzeme yapısının aslında firmanın kalite standartları dışında marka durumunu ve tercih edilirlik oranını anlamamız mümkündür.